Avansert søk


NM for par 1996 Ulvik

Spilte du eller kjenner du noen som spilte parfinalen i 1996 kan du lese bulletinene her på bridgemagasiner.no

Du går inn på bulletiner, velger parfinalen og til slutt 1996 - Ulvik og du kan velge å laste ned eller lese bulletinene på nett.

Resultater 8.februar

Klar seier til Simon og Rolf 2 kveld av vår 2, best 2 av 3 kvelder. Herman og Rolf Lassen Lersbryggen tok en like klar 2-plass mens Geir og Lars Erik ble nr. 3. Resultatlisten finner du her.  Sammelagt listen finner du under les mer.

 Vi minner om siste kveld av KM lag på onsdag. I A-puljen spiller Ski BK 1 skjebnekamp mot Vestby! Laget trenger 13 VP i kampen for ikke å rykke ned. Taper de mer er de avhengige av hjelp. I B-puljen spiller Ski BK 2 for opprykk mot Nesodden 1. Med 17 VP er lager garantert opprykk. I C-puljen spiller Ski BK 3 for opprykk mot Nesodden BK 5. Laget må vinne med 21-9 for å være sikre. Vi krysser fingrene og ønsker lykke til. Sluttresultatene vil være klare torsdag morgen på kretsen side.
 
Vi minner ellers om følgende turneringer:
 
NBF Østfold og Follo ”rekrutten” (for de helt ferske) 21. februar Vestby påmelding
NBF Østfold og Follo Kløver/ Ruter max 50 MP 21.februar Vestby        påmelding
NBF Østfold og Follo KM mix 28.februar Kolbotn (Kolben)                   påmelding
NBF Østfold og Follo KM par NM kval (7 plasser) 20-21 mars Ski        påmelding

Nytt i Culbertson 1936

Innledning

Foruten de 2 store nyheter: "spørremeldingen" og den nye "dobbelttydige 3-malding", er der i Culbertsons system av 1936 forskjellige endringer av tidligere regler, modifikasjoner og tilføielser. Jeg tror derfor det er praktisk å få en samlet oversikt over disse forandringer, særlig da Culbertson høitydelig har erklært at systemet nu har fått sin endelige form. For sammenhengens skyld har jeg også minnet om fjorårets endringer; men ellers forutsetter jeg hovedlinjene i systemet kjente.

 

For å komme til bokens side trykker du her

Vedr Terminliste/Speleplan

Vi har mottatt innspel til oppsett speleplan, og vil vurdere evt. endringar.

TU / Styret er interresert i innspel spesielt vedr ulike turneringsformer:

  • 3 - 4 - 5 kvelds turneringar der 2 - 3 - 4 kveldar tel samanlagt
  • Fleirkveldsturneringar der alle kveldar tel samanlagt
  • Einkvelds turneringar
  • Lagspel (etter høstens modell - evt. andre former)
  • Speling i ei pulje / to puljer med opprykk/nedrykk
  • Andre???

Me høyrer gjerne frå deg, bruk e-post: Styret@bridgeklubben.org

Wienersystemet i bridge med Oslotillempninger 4. utgave

FORORD

Denne 4. utgave adskiller sig ikke fra den foregående, bortsett fra noen små tilføielser som knytter sig til nye konvensjoner, som har været bragt i forslag, men som ennu er for ferske og for lite prøvet til å bli tatt op i systemet.

Boken finner du her

3. og 4. divisjon

I 3. divisjon avd. J vant tok kretsen storeslem... HedOpp 7 (Henning Lauritsen, Joar Haugseth, Jan Erik Tollan, Jan Erik Bråthen, Stig Vestveit) vant foran HedOpp 6 (Per Johnsen, Øyvind Saur, Knut H. Haslene, Lars Aasen) og HedOpp 5 (Åmund Austdal, Arne Vermund, Ingeborg Andersen, Egil Berg).

Resultatene for 3. div. avd. J finner du her.

I 4. divisjon avd. 32 vant Brufoss BK/ Hamar BK (Lisbeth Aulid Eide, Jan Erik Sæter, Grethe Teksum, Bjørn Dufseth)

Resultatene for 4. div. avd. 32 finner du her.

Nordisk Bridgemagasin

Nordisk Bridgemagasin var det første magasinet som kom ut i Norge, i 1930.

Her får dere hele årgangen fra 1933 så kommer resten etter hvert.

Bridgemagasiner

Ein-kvelds 9. februar

Terje Sæbø-Harald Kluge Andersen vann A-puljen (19 par)

Astrid og Per Nygaard vann B-puljen (14 par)

- Resultat A-puljen  her

- Resultat B-puljen her

Barnebridge

Vil du lære barna dine bridge? Da er kanskje dette veien å gå?

Boken er fra 1947 og er skrevet av Ragna Breda.

Du finner boken her

Lykke til!

Resultater 9/2 2010 Monrad

Først og fremst så vil jeg beklage rotet som skjedde. Den feil som oppstod er jeg klar over, men jeg får skylde på litt stress. Jeg holdt på å endre resulateter som var feilpuchet for runde 3, men hadde glemt å skru av autoscore og autohent. Runde 4 ble avsluttet mens jeg var inne på databasen. Da ble det problem, og systemet og server var ikke lenger synkrone. Bridgemate trodde vi var på runde 3 men vi i realiteten skulle begynne på runde 5. Vi rakk derfor bare 24 spill. Jeg skal være mer påpasselig neste gang, men 9 feilpunch i løpet av de første 3 runden er alt for mye. Husk å sjekke ikke bare score, men også at det er rett par som får spillet.   Angående spilling, så var det utrolig jevnt til slutt. Arne og Øyvind trakk det lengste strået, knap foran Sjur og Anders. Leif Åge og Marit var heller ikke langt bak. Bak disse 3 som var relativt klare kom Jan og Frode, Petter og Lars Erik(Beste Vienna par, Jack Willy og Rune. Bjørn Braaen og Eddie spilte så bra og fikk 7 plassen, som også kvalifiserer til premie, RESULTATENE HER