Avansert søk


Klubbmeisterskap

Klubbmeisterskapet går over 5 kveldar, dei to første som Monradturnering for kvalifisering til finalespel med 16 par over 3 kveldar.
Som hovudregel gjeld:
 Krav om medlemsskap i klubben. (kr 150 dersom du er hovudmedlem i ein annan klubb).
 Paret må spele saman minst 3 kveldar- ein kveld i innleiande runde og to kveldar i finalen Erstat-ningspar/”Stand in” kan nyttast utan klubbmedlemsskap.
 To første kveldar vert det spela i ei pulje, dei 3 siste kveldane vert det open ”Sidefinale” i eiga pulje.
 Førehandspåmelding er sterkt ønskeleg, frist tysdag 29.okt til underteikna innan kl 16.00

Ekstra ordinært årsmøte

Ja, du leste rett. Klubben kan ikke bestå som en klubb som har spillekvelder med et snitt på under 4 bord per måned. September har vært en katastrofal måned med følgende antall bord: 5, 4, 4,5, 3 og 3. Det er rett å slett ikke holdbart.

I løpet av helgen vil alle klubbens medlemmer få en skriftlig innkallelse til ekstra ordinært årsmøte den 24 oktober. Saken som vil bli tatt opp i plenum, hvor alle vil bli hørt er enkelt å greit, nedleggelse av spillekveldene? Klubben vil bestå, dvs vi kan ikke legge ned klubben med engang.

Er det noen som har lyst å komme med innspill/kommentarer før den tid, så er Ronny Korsmo tilgjengelig på telefon og mail.

Hold kontrollen

 

Påmeldingsfrist til 4. divisjon er 6. oktober, altså på søndag. Jeg vet vi har to lag påmeldt (kanskje tre?), og kanskje noen av våre ikke-fullt-så-ferske spillere kunne tenke seg å prøve seg i denne turneringa? Det er lagspilling, så det trengs å være fire spillere på hvert lag.

NM for klubblag har også påmeldingsfrist den 6. oktober. Dette er en type cup-spilling med vinn eller forsvinn. I første og andre runde møter du først og fremst lag fra kretsen, og gjør du det bra i disse rundene går du videre. Gjør du det veldig bra havner du i finale med sju andre lag i Norge, og møtes dermed i en finale der alle møter alle.

Du sitter syd, og skal få hjem 6 spar, hjerterdama kommer ut fra vest. Tenk deg godt om før du blar deg videre:

 

 

Høstturnering 2 avsluttet

Sluttresultat høstturnering 2

 

Ny nyhetsartikkel

Enkveldsturneringen i høstferien ble avviklet med meget hyggelige 7 bord. Spillingen endte med en kalasseier til Bjørn og Bjarne med imponerende 70,1 %. Den ny parkombinasjon for kvelden med Arne og John Roar tok en like sikker sølvplass og på bronseplass fulgte et annet æresmedlem Leif i par med vår trofaste stand in Fredrik Engelund. To æresmedlemmer på pallen denne gang - supert.

Vi registrerte også denne gang en ny spiller i salen  nemlig Erik Simonsen fra Frogner  som skal spille i par med Inger Roset. Hyggelig .

Marcus og Ivar dannet en ny midlertidig par kombinasjon for kvelden med svært liten suksess. Marcus påsto vi tapte haugevis av poeng på dårlige utsill - spesielt fra Ivar.

Neste torsdag starter en ny trekveldsturnering  under navnet Vinhøsten. Som navnet tilsier vil den bli premiert med vinpremier . Så vel møtt.

Jonny og Frank Ivar ble nr 6 i Vadsøturneringa

 

Den tradisjonsrike Vadsøturneringa ble arrangert i Sarisälke i Nord-Finland sist helg.

Sørreisa BK har en rekke gode resultater fra denne turneringa. I år stilt Jonny og Frank Ivar opp for å forsvare klubbens meritter her.

Etter en treg start spilte de seg kraftig opp og endte på en hederlig 6.plass.  Vi gratulerer.

Det ryktes om et uheldig spill i en av de siste rundene som visstnok kostet  et par plasser på resultatlista. Man får neppe toppscore ved å spille 5 kløver med Ax til blakk i trumf når man har bedre hjertertilpass (AKQxx til JTxxxx)!

 

 

 

 

Sommerbridgen 2013 ferdig

Det ble arrangert skuffende 6 sommerbridgekvelder i år. Totalt var 18 spillere innom, og bare 6 oppnådde fem tellende kvelder.

Det kan virke som det blir vanskelig å få gjennomført spilling også i vinter. Muligens forsøker vi å lodde stemningen for å få til noen korte turneringer (singelturnering?) for å la de som har vært med på kurs få sjansen til å bli med på litt spilling. Vil i så fall legge ut informasjon her.

Sammenlagtresultater fra sommerbridgen under "les mer".

Resultat sammenlagt høst 2 - runde 2

Bodø BK Lyn - Høst 2 2013

 

Sammenlagt

 

 

 

 

 

 

 

 

Plass

MP

Par

10.okt

17.okt

24.okt

Sum

 

 

 

 

 

 

 

1

1 423,79

Per Hafnor

69,4

50,0

 

119,4

 

 

Bjørnar Reinholtsen

69,4

 

 

 

 

3,82

Ida Novik Nilsen

 

50,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

629,44

Stig Ellingsen

54,9

58,3

 

113,2

3

114,72

Bjørn Normann

54,9

58,3

 

113,2

 

 

 

 

 

 

 

5

156,54

Torger Torgersen

53,5

54,2

 

107,7

 

126,15

Svein Jarle Ludvigsen

53,5

 

 

 

 

74,39

Asbjørn Øvervatn

 

54,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

866,49

Jostein Øvervatn

52,1

64,8

 

116,9

7

74,39

Asbjørn Øvervatn

52,1

54,2

 

106,3

 

400,09

Halvard Furset

 

64,8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

4,48

Astrid Nordahl

50,0

57,4

 

107,4

 

20,75

Ole mathias Nordahl

50,0

 

 

 

 

3,80

Randulf Kristiansen

57,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

265,98

Leif Johan Evjen

47,2

 

 

 

10

250,18

Rolf Holm Knutsen

47,2

37,0

 

84,2

 

1,13

Tone Mikalsen

 

37,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

0,74

Gro Karlsen

42,4

44,4

 

86,8

8

66,74

Bodil Skogøy

42,4

44,4

 

86,8

 

 

 

 

 

 

 

13

2,33

Lena M. Koch

40,3

33,8

 

74,1

13

2,19

Arne Jensen

40,3

33,8

 

74,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

48,41

Thorbjørn Benjaminsen

40,4

43,1

 

83,5

11

1,30

Knuth Leithe

40,3

43,1

 

83,4

 

 

 

 

 

 

 

 

116,52

Sølvi Nicolaisen

 

56,9

 

 

 

97,46

Ann Eli Brendsund

56,9

 

 

BK Sølvknekt inviterer

Til lagturnering på Kongsberg den 20. oktober. Forbundspoeng og gode pengepremier. For detaljer se her>>>.

Og samme klubb inviterer til rekrutt-turnering for par på Kongsberg den 9. november. En av spillerene i paret må max ha kløvernål.  Unntak: 2 spillere med ruternål kan spille sammen. For detaljer se her>>>