Avansert søk


Oppstartsturneringa

vart vunnen av Knut Pettersen - Asgeir Aas.

Høstturneringen 2013.

Høstturneringen 2013 startet tirsdag 24. september med 9 bord. Turneringen vil gå over 3 kvelder og fortsetter tirsdagene 8. og 15. oktober. På grunn av at 5-6 av spillerne vil være bortreist i høstferien blir det vanlig kveldsturnering tirsdag den 1. oktober.

Namsosmesterskapet 2013 avsluttet

 

Mediå / Færøvik holdt unna med god margin siste kveld med det store forspranget de hadde. 

 

Enkeltresultatene 17.9 24.9 1.10

 

Sluttresultat

 

Resultater sommerbridge

Sommerbridgene er nå avsluttet, og de beste i sammendraget ble:

Orkdal: 1. Svein Ingar Sæther, 2. Hallgeir Fossum, 3. Stig Rune Ofstad

Kvål: 1. Arnfinn Helgemo, 2. Olav Arve Høyem, 3. Arnfinn Bolland

Soknedal: 1. Stein Bjerkset, 2. Bård Kåre Græsli, 3. Jan Gunnar Forbregd

Fullstendig resultater finnes under Sommerbridge fanen øverst på siden

Ny nyhetsartikkel

Foreløpig terminliste for sesongen 2013/14 er nå lagt ut under Terminliste fanen øverst på siden

Høstturnering - 3. kveld

Paul og Jan F til topps i kveld. Resultater. Men vi ønsker flere bord - møt opp folkens!

Ukas tips: Innmelding

I meldesekvensen har man all mulighet til å gå inn og melde selv om en av motspillerne har åpnet. Det er ingenting i veien for at du og makker har mulighet til flest stikk i en kontrakt selv om dere ikke er de første til å melde. Slike meldinger kalles innmelding, og er en melding som gjøres etter at motparten har åpna.

Høstturnering 1

 Olav og Bernt-Ivar har tatt en klar ledelse etter å ha blitt nr 2 både første og andre kveld. De beste er:

Pl % Sum Navn % 26.9 % 19.9
1 119,2 Bernt Ivar Amundsen - Olav Førde 60,6 58,6
2 111,6 Harald Skretting - Lars Urholt 52,1 59,5
3 108,3 Bjørn Sundet 58,4 49,9
4 106,8 Vibeke Hellner - Roger Olafsen 54,9 51,5
5 103,3 Audun Follestad - Svein M Granheim 46,1 57,2

Fullstendig liste laget som poengserie i Ruter, finnes her>>>.

 Legg merke til at spillere som har hatt forskjellige makkere opptrer som enkeltspillere og ikke som par. De som mangler et resultat får 40% for den kvelden.

Oppsummering 2 runde KM

Denne gangen var det mange slemspill, de lagene som mestret dette best vant, og ofte klart. Eva og Per hadde debut i A-pulja, og det med brask og bram. Motstanderne fra Moss, var gode, men det ene paret litt lite samspilte, som blant annet medførte en brent lilleslem og en storeslem. Som lag gjorde vi lite feil, og det gjenspeiler seg at vi kun slapp inn 36 IMP totalt. Personlig var jeg meget irritert over en melding med hard invitt, dårlig(hard) løft og dårlig spill, som medførte -10 IMP. Den andre -10 som vi fikk i 1 halvrunde var en 4 hjerter hvor hjerter kongen må sitte i fisk og kløver ess foran kongen. (Skal den meldes ?). I 2 halvrunde tapte vi poengene på en god meldt storeslem av Egil Hansen og Jørn Johansen. Fornøy med å score nesten 17 poeng og 41 IMP pluss. Vi er nå midt i haugen i A pulja. Sarpsborg BK1 og Fredrikstad BK1 har tatt en klar ledelse. Spesielt Fredrikstad som har slått fjorårets mester Ski og fjorårets sølv plass Kolbotn Bk klart,  meget sterkt.

I B pulja ble de store utslag. Team Jansen med Naasarn som forsterkning, knuste team Buan med 20-0. Det er ikke mye å skrive om dette, men jeg er imponert over Jansens som meldte optimalt på slemmene, så uten Naasarn på laget hadde team Buan i alle tilfelle fått store problemer.

Team Skymoen vant knapt over Sarpsborg BK5, og er etter 2 kamper på knapp positiv score. En litt ruskete 2 halvdel gjorde at seieren ikke ble større. Fortsatt med.

Team Tveito hadde ikke dagen. Behersket ikke meldingen mot slem kontraktene. Kostet dyrt, og de ble utklasset 0-20 mot Fredrikstad.

I C-pulja fikk ikke Kolbotn 6 (Knutsen) spilt denne gang. Kampen er utsatt til neste onsdag. De andre 2 lagene vant sine kamper. Kolbotn BK7 (Team Johansen) vant knapt over Soon1, og Kolbotn BK8 (Sandberg) knuste Nesodden BK6.

Mange fine seire. Vårt lag i A-pulja har kommet litt bak de beste, men vi ligger tross alt foran fjorårets mestere. Fredrikstad tror jeg det blir vanskelig å slå i år etter 2 meget sterke kamper. Ser for meg at Sarpsborg BK1, Askim, Ski og Kolbotn vil kjempe bak om sølv og bronsje.

I B-pulja har Team Jansen posisjonert seg bra. Kan de holde laget inntakt, vil ikke opprykk til A-pulja overaske meg. Fredrikstad og Nesodden vil vel være de 2 som er de største favorittene til å vinne. Team Karlsen og Tveito har allerede kommet i bakleksa, og må kjempe hardt for å unngå nedrykk.

I C-pulja vinner team Johansen, men litt for knapt. Trenger litt å gå på før Monrad slår inn. Kolbotn BK8 har overrasket positivt. Knutsen må vi se på hvordan de gjør det mot en av favorittene Vestby.