Avansert søk


Godt Nytt År! Husk terminlista!

 

Styret i Fredrikstad bridgeklubb ønsker alle medlemmene et riktig Godt Nytt År! Med mye bridgespilling og hyggelig samvær med bridgevenner fra nær og fjern. 

Spilleplanen for 1. halvår 2013 er lagt inn på terminliste på biblioteklinja oppe. Minner spesielt om klubbmesterskapet som starter 29. januar og går over 5 kvelder - de tre første er kvalifisering. Finn en makker og sikt deg inn på å komme blant de 12 parene som kvalifiserer til finalespilling de 2 siste kveldene!

Årsmøtet gjennomføres 5. februar, og går det smertefritt (burde ikke være grunn til annet) blir det full spillekveld etterpå

 

 

 

 

Januar-turneringen

 

 Følgende par hadde 4 kvelder, og fikk sammenlagtresultat:

 

  Sammenlagt Januarturneringen 2013 Total: 
1 Roy Olsen - Freddy Larsson 245,6
2 Wiggo Nordskag - Terje Moen 244,1
3 Eivind Thune - Jan Arvid Eide 225,1
4 Per Skretting - Roy van Putten 212,5
5 Jorun Roald - Jan Reinhard Hansen 198,1
6 Thore Odd Berge - Trygve Bryn 194,7
7 Leif Aske - Ernst Rolf Olsen 184,2
8 Irene Skarpeid - Tor Nordgård/Ole Skarpeid 181,8
9 Kjell R. Krumm - Roar Reinertsen 179,3

 

Vinnere 30. januar ble:
Trygve & Thore Odd - 62,5 % Gratulerer!

Vinnere 23. januar ble:
Roy O. & Magne L. - 66,9 % Gratulerer!

Vinnere 16. januar ble:
Nina & Clas - 61,4 %  Gratulerer!

Vinnere 9. januar ble, med fantastisk resultat:
Freddy & Roy - 73,1 %

 

 

 

 

Innkalling årmøtet 2013

Styret i Kolbotn BK vil innkalle til årsmøte 29/1-2013 kl: 18:00. Forslag som ønskes behandlet på årsmøtet må være skriftelig levert inne 22/1. Forslag kan leveres på mail til Kolbotn BK, eller i papirformat til Einar Knutsen.

Det vil bli normal spilling fra ca. 18:30.

GODT NYTT ÅR! 2013 starter opp med enkeltkveld tirsdag 8. januar

Deretter er det klart for den tradisjonelle individuelle turneringen mot Holmestrand, I år går de 2 første kveldene i Holmestrand, trolig på Huseby i Våle mens 3. og siste kvelden arrangeres på Kommunelokalet 29. januar. Viser til Terminlisten for oversikt over vårsesongen.

Resultater 7 runde KM

A-Pulja. Kolbotn BK1 møtte Sarpsborg BK1 i toppkampen. Vårt lag vant 19-11 og har nå etablert en liten luke på 9 poeng foran Sarpsborg BK1, 11 poeng foran Ski BK1, 13 poeng foran Fredrikstad BK1 og 16 poeng foran Moss BK1.

B-Pulja. Kolbotn BK2 tapte 12-18 mot Fredrikstad BK2, Kolbotn BK3 tapte med samme siffer mot Vestby BK2. Kolbotn BK4 vant en sterk seier med 20-10 over BK Tempo1. Kolbotn BK4 ligger på 5 plass, men kun mikroskopiske muigheter til å komme på opprykksplass, men plassen i pulja er nesten sikret. Kolbotn BK2 og Kolbotn BK3 kjemper om å unngå nedrykk. Det er 5 lag som ligger tett i bunnkampen. Våre lag er best av disse.

C-Pulja. Kolbotn BK5 tapte desverre så klart som 10-20 mot Drøbak BK. Våre hadde en bra 1 halvdel, og ledet klart, men kollaps i 2 halvdel. laget ligger på 4 plass, men langt opp. Kolbotn BK6 vant som forventet over BånnSki BK2. Seieren ble så klar som 21-9. Kolbotn BK7 er fortsatt ubeseiret og vant denne gang 22-8 over Nesodden BK5. Dette laget har spilt meget bra i hele sesongen. opprykket er vel allerede klart, og seieren i pulja bør de også få i land. Kolbotn BK8 vant denne gang så klart som 22-8 over Vestby BK4. En bra prestasjon av Jack Willy, Trond, Toralf og John.  

 

NM-lag

Fredrikstad bk stiller denne gangen med tre lag. To av lagene klarte ikke å komme videre fra runde1/2. For eget lags vedkommende ble det to tap etter et litt for desperat forsøk på stor nok seier i 2. kamp etter et noe uheldig tap i første kamp.

Laget som har gått videre til 3. runde består av Atle-Svein og Christoffer-Barbro. Laget har fått en virkelig utfordring i 3. runde mot ett lag fra Topbridge som består av 1. divisjonsspillere. Lykke til!

Spillekveld 7. januar

Ønsker alle medlemmer et riktig godt nytt år. Ved oppstart etter ferien møtte det 5 bord. Styret håper at medlemmene prioriterer oppmøte framover slik at vi holder oppmøte på dette nivåer til utenlandsturistene kommer tilbake. Kvelden ble vunnet at Roar og Dag foran Olav og Arne. Videre resultater finnes på vanlig plass.

Neste turnering er en 3. kveldsturnering hvor de 2 beste resultatene teller.

Kretsresultatene fra i går Ski1 slo Vestby 20-10 mens Ski 2 beseiret Saprsborg 18-12. Ski 2 er dermed klare for a-puljen til neste år selv med 2 kamper igjen å spille.

Ny nyhetsartikkel

Thor Holm - Hans Melby vant Julecupen i Drammen

31.12.2012

 

Det var Vidar Smith - Tormod Røren som ledet mesteparten av turneringen, men Thor og Hans knappet innpå ledelsen mor slutten og før siste runde var ledelsen på marginale 7 poeng. Trekningen av parrekkefølgen hadde ført til at lederparene møttes i siste runde og Thor og Hans måtte vinne med 4 poeng innbyrdes. De vant med 1o og dermed hadde de overtatt ledelsen for første og eneste gangen i turneringen. 3. plassen gikk til Askerparet Svein Magne Gundersen - Audun Follestad- Åsmund W. Eriksen - Sverre Nordseth avanserte jevnt og trutt etter en treg start og sikret seg 4.premien til slutt. Ingen stor suksess for hverken Konnerud eller Galleberg selv om Stein E. Øen - Jan Hagen sikret seg 7.og siste premien. Vibeke Hellner sammen med sin makker Roger Olafssen hadde 7 premien før siste omgang, men gikk på en smell og var til slutt 17 poeng unna siste premien.

 

Trykk her for å komme til fullstendig resultatliste og spillstensiler.

 

Så gjenstår det bare og takke så mye for det gamle året og ønske alle et riktig Godt Nytt År med mange hyggelige opplevelser rundt "det grønne bord"!

 

 

Resultater 10. januar

10. januar startet vi Vinterturnering 2, som arrangeres over fire kvelder. Gunnleiv og Odd Roar vant med 61,6 %, foran Allan og Stig som fikk 56,5 %. John og Asbjørn delte tredjeplassen  med Roger og Ståle, og de fikk 54,6 %.