Avansert søk


Julecupen 2012

nm_monrad2010_043.JPG24 par deltok 4. spillekveld av Julecupen 2012 i Sortland BK. A-pulja ble vunnet av Gunnar Harr - Stig Arne Iversen(bildet) foran John Solum - Roar Harberg på andre og Per Idar Hoel - Erling A. Johansen på tredje.

B-pulja ble vunnet av Rune Tubbehaugen - Sveinung Olsen foran Jorunn Nordvoll - Annelise Sundberg på andre og Ole Mathias Nordahl - Arne Kjell Nilsen på tredje.

 

 

Ny nyhetsartikkel

I begynnelsen av denne måned var undertegnede på bridgetur til Gran Canaria. Der møtte vi bl.a. Tommy Sandsmark og Kåre Ivar Wang som spilte et nytt, norskutviklet system kalt "Best uten kort". Dette systemet har 5-korts majoråpninger med overføringer på 2-trinnet og overføringer etter 1 kløver åpning. Tommy har sendt meg systemet og gitt meg tillatelse til å legge det ut på "Les og lær-> Meldesystemer->BUK". Se her>>>. Systemkort for BUK ligger her>>>.

Systemet er nok ikke for nybegynnere, men veldig interessant for de mer avanserte. Vil du bare lese innledningen fra Tommy så trykk les mer nede til høyre

NM-lag - to Askerlag til tredje runde

Asker2 vant sine to kamper og gikk til 3. runde. Asker1 vant en kamp og tapte en knepent. De gikk videre som ”lucky loser”. Asker BK 3 vant en kamp knepent og tapte kamp 2 stort og er med det utslått. 
I tredje runde møter Asker1 Lunde BK, mens Asker2 møter Holmestrand.

Romjulstreff 27. desember

OBS: Feil kortfil 27.november (Resultater)

Rett kortfil er no på plass!

Sjå elles "Nyheter"

Juleturnering 2012

Juleturneringen 2012 går som vanlig av stabelen 27 desember på Grand Hotell, og vi håper på god oppslutning fra klubbens medlemmer. Turneringen starter klokka 16:00 og er ferdig rundt 23:00. Det koster kr. 300 å delta, og det er pengepremier til de beste.

Påmelding til Alf Sverre på telefon 48 13 73 62 eller e-post asverrth@online.no. Du kan også melde deg på hos NBF, på deres turneringsoversikt

Vi ønsker alle hjertelig velkommen, og tar imot påmeldinger helt fram mot turneringens start.

 

 

MP treffet

Tysdag 4/12 blir det MP treff på Sør-Fron. Dette er ei turnering der vi får være med å kjempe om forbundspoeng, så benytt sjansen.

OBS:  Denne kvelden skal vi spille på kommunelokalet i kantina.

Resultat MP-treffet tirsdag 04.12.12.

Vinner ble paret Alf Roger Jakobsen - Geir Steffensen (bildet) fulgt av Yngvar Gustavsen - Jarle Meløy og Johnny Åsen - Johs. Pedersen .

Ny nyhetsartikkel

28.11

Ruter er fremdeles veldig lite samarbeidsvillig, så resultatene er sendt ut på mail til de som har oppgitt denne. En summeringsfeil gjorde at Alf og Magne rykket opp til 1.plass, og tok dermed en suveren ledelse i handicapturneringa.

Tron

Resultater 6 runde KM

I A-pulja så møtte Kolbotn BK1 Ski BK, som ledet før runden. Heldigvis så møtte ikke Bjørnar og Anna. Etter en sjelden 65-0 ledelse etter første halvdel, slurvet vi litt i andre, men vant klart 23-7. Dette medførte at vi igjen rykket opp til første plass 1 poeng foran Sarpsborg BK1. Disse møter vi i neste runde deretter er det de 2 andre Sarpsborg lagene. Disse 2 ligger på 9 og 10 plassen, men vi tapte 17-13 mot laget som tilsvarer Sarpsborg BK3 i NM. Det er blitt en luke på 11 poeng ned til laget som ligger på 3 plass.

I B-Pulja vant Kolbotn BK2 20-10 over sin motstander fra Vestby. De andre lagene gikk det dårligere med. Hadde tippet tap, men at SKI BK2 skulle vinne så klart som 25-2 over Jansens, Erlandsen og Barikmo trodde jeg ikke. Kolbotn BK3 tapte 8-22 mot BK Tempo 1. Litt for stort tap.

I C-pulja var det lokal oppgjør mellom våre 2 beste lag. Jeg hadde tippet en knapp seier til Kolbotn BK5, kampen var jevn, men Kolbotn BK7 trakk det lengste strået med 18-12. De leder nå klart, og bør klare opprykket. Kolbotn BK5 har også heng på 3 plassen(Er nr. 4, 1 poeng bak Sarpsborg BK5). Kolbotn BK6 slo Ås 19-11. Hva som skjedde med Kolbotn BK8, vet jeg ikke, men de tapte så klart som 3-25 mot BånnSki 1. Dett var for meg en stor overraskelse.

I A-Pulja slår alle lagene alle. Sarpsborg BK1 har utmerket seg med jevne kamper og kun 1 tap. Kolbotn har heldigvis noen store seire, og ingen kjempetap. Ski og Askim har enten toppscore eller bånn score. Fredrikstad har møtt de presumitivt beste lagene(etter tabellen) og har spilt jevnt her. De gikk denne gang på en blemme mot Vestby med 11-19 tap. Vestby som har spilt seg opp etter en fryktelig dårlig start. Moss ledet, men etter 19 VP til sammen på de siste 2 kampene har medført at de har rykket nedover tabellen. De 6 første lagene har alle muligheter for å bli kretsmestere. Vestby, Nesodden, Sarpsborg 2 og Sarpsborg 3, kjemper om den siste plassen for å overleve i A-pulja.

I B-pulja har ikke lenger noen av våre muligheter for opprykk. Alle 3 lagene kjemper om å unngå nedrykk. De har nå 5,6 og 8 plassen. Håper at alle 3 lagene holder plassen.Ski BK2, BK Tempo 1 og Sarpsborg BK4 har tatt en klar ledelse om opprykket. Fredrikstad BK1 har fortsatt en liten mulighet. Ski BK2 ligger meget godt ann til opprykk, det samme gjør BK Tempo. Vil ennå ikke kåre vinneren, men blir overrasket om disse 2 går på en blemme slik at opprykket ryker. Fredrikstad ligger 10 poeng bak Sarpsborg BK4,  men trenger storseire..De har igjen de 3 Kolbotn lagene.

I c-pulja ser det lovende ut for Kolbotn BK7. De har vunnet alle kampene sine, og troner klart på toppen. Drøbak BK ser også ut til å klare opprykksplassen. Disse lagene har også møtt de fleste lagene som befester topp plasseringene. Dette er jo normalt i en Monrad, når de har vært i toppen fra runde 1. Sarpsborg BK5 og Kolbotn BK5 kjemper om den siste plassen. Her vil kampen mot Drøbak og Nesodden B4K, som jeg antar at de vil møte bli meget avgjørende.  

Her et et spill som var veldig viktig for vår seier:

 
 
854
98764
98
A84

 

 

 

Vest Nord Øst Syd
    1 hj Pass
1 sp Pass 2 ru Pass
3 kl !! Pass 3 ru Pass
4 ru Pass 4 sp Pass
4 nt Pass 5 sp Pass
6 ru Pass Pass Pass

Her er det vanskelig å finne utspill. Øst har 5 hjerter, og min makkers eventuelle hjerter honnører vil bli borte ved å stjele fargen.3 kløver var 4. farge, og 4 spar var cue bid. Ikke aktuelt å spille ut spar. Øst ble forklart at hadde mest sannsynlig 5-5 i de røde farger. Spar bid kan være på K eller singel. Trumf ut er aktuelt, men frister ikke da hjerter stikk vil mest sannsynlig bli etablert. Øst valgte 3 ruter over 3 kløver melding, og er ikke sterk i kløver. Makker kan ha kløver K eller Q. Det er da riktig å underspille for å gi spillefører et valg allerede i stikk 1.Spilte derfor ut liten kløver. Hva hadde du gjort med K x x x i Vest, og J x i øst? Har syd spilt ut fr A i en 6er?

Hele fordelingen:

 
Q762
KQ10
54
Q1073
 
AJ103
A10632
K962
K9
AJ532
KQJ7
J5
 
854
98764
98
A84