Avansert søk


VIKTIGT VIKTIGT

Kåre Hofseth trenger makker til ikveld, tlf 94407898, det er med STOR glede ej kan sei att det ligger an til spilling :) Men det henger mykje på att Kåre får makker

2. Kveld i Haustturneringa

I kveld vart det siger til Jan Frode og Lena føre Arve B og John Inge.

 

Samanlagt finn du her:var/fckeditor/klubber/file/1532%20Gaupne/Haust%202012.pdf

Simultanturneringen Molde BK 13.11.12

Bjørn Ivar og Asbjørn Kindsbekken spilte og ble nr. 5

http://bridge.no/var/ruter/html/1650/2012-11-13.htm

Møt opp !

Torsdag stiller klubben med bridgemate og ferdig dublerte kort .

Julecupen 2012

1.spillekveld på Julecupen ble vunnet av Karin og Aud, med Gerd og Britt Riis på 2. plass og Olaug og Wenche på 3. Julecupen går over 5 kvelder og avsluttes den 5. des. Tirsdag 13.nov. starter vi nybegynnerkurs i bridge med 9 deltakere. Vi krysser fingrer og håper på nye medlemmer til bridgen i Harstad.

Jon Sveindal gjest i NRK P1 i dag

Jon Sveindal gjest i NRK P1 i dag

Vår kjente bridgejournalist Jon Sveindal er dagens gjest på NRK P1. Intervjuet sendes i ettermiddag mellom kl 17.45 og 18.15. Skru på radioen og følg med!

Kretsstyremøte 2012-5. 7.november 2012

Referat kretsstyremøte onsdag 7.november 2012

Vi mangler noen meldebokser i.f.m. KM-lag med 40 bord. Thor ber Karin bestille 16 nye meldebokser.


Kretsens Facebookside fungerer bra med stor aktivitet, men det er viktig at de som har tilgang til hjemmesiden fanger opp nyheter som også bør publiseres her.

Det ble vedtatt at også 2. helg i SM spilles i Vestby da det kan bli litt trangt med 26 bord på Musikkhuset i Greåker.


Finn har ryddet opp i møtereferatene fra kretstyremøter på hjemmesiden. Arne sjekker om noen mangler og sender eventuelt disse til Finn.


Det vil kjørt en offensiv mot klubbene for å øke deltakelse på Travbridgen. Thor tar initiativ, men det er viktig at hele styret følger opp i sine klubber. Styremedlemmer som skal spille møter opp før kl 09:00 for å hjelpe til med å rydde på plass bord etc. og ta inn startkontingent. Thor tar ansvar for å finne kortutdeler(e).

Henning orienterte om nye medlemsskapsformer og økonomiske konsekvenser for kretsen og klubbene. Styret vedtok å ikke gjøre noen endringer i kretsens kontingenter, men se an resultater etter første år og deretter vurdere om det er behov for nye satser. Informasjon om konsekvenser for klubbene sendes til alle klubber i kretsen.


NBF kjører 3 simultanturneringer på onsdager i løpet av resterende del av sesongen. Thor sender forespørsel til klubbene om noen er interessert i å arrangere en eller flere av disse på vegne av kretsen.

Thor og John Martin ønsker ikke gjenvalg på kommende årsmøte. Thor informerer valgkomiteen.


Stønad til Andreas Jansen i forbindelse med juniorleir ble vedtatt etter søknad.

Referent: Arne

Simultanturnering - en liten oppreisning

Sist tirsdag deltok vi i simultanturnering, en turneringsform initiert av forbundet. Vi spiller dermed de samme korta i Engerdal som en hel rekke andre steder i landet, og alle resultater blir lagt sammen i en felles resultatliste. Det som da er moro er at resultatlista fra den interne klubbkvelden kan være noe helt annet enn resultatlista der scorer blir sammenligna med hele landet. Dette har å gjøre med at spill med stor score i klubben ikke gjør det samme utslaget når det blir sammenligna med enda flere. Resultatlista finner du i lenken under, og den er meget interessant....:

bridge.no/var/ruter/html/9901/2012-11-13.htm

3. og 4. divisjon 2012-2013

2 helga i 3. og 4. divisjon ble spilt på Hammartun skole på Lillehammer 02-03. februar 2013. Gratulerer til lag Hagaseth som vant 3. divisjon og lag Brobakken som vant 4. divisjon.

Resultater:

3. divisjon

4. divisjon

 

Mye vil ha mer, fanden vil ha fler

Enkelte ganger blir du så henrykt over å få noe ekstra at du helt glemmer å ta til seg enda mer. I parturnering er det viktig å raske med seg så mye som mulig. Et stikk ekstra kan være gull, og en god spillefører misbruker ikke sjansen når han får mulighet til et overstikk eller to.

På tirsdag følte jeg meg som en liten unge på julaften; det ble så mange gaver at jeg helt glemte hvor de ble av tilslutt. Jeg satt øst, og havnet i 4 hjerter. Motparten spilte trumf ut, og ned kom bordet. Her er hva jeg hadde å rutte med: