Avansert søk


Etikk & Regler

Klubbens kurs som starter kl 17.30 hver Torsdag, er blitt en hyggelig møteplass for dem som ønsker å litt knask og knep i bridgesammenheng.

Alle er hjertelig velkommen til å være med å lære litt, eller bidra med egen lærdom

 

Torsdag 8/11-2012 blir litt spessiell, da skal vi gjennomgå etiske retningslinjer ved bordet, samt lære hva som skjer etter de mest vanlige uregelmessigheter ved bridgebordet, slik som utspill utenfor tur, melding utenfor tur, revoke osv....

Og tilslutt vil vi lære bort en enkel måte å "jukse" på og dermed karre til seg ekstra stikk og poeng !

 

Denne kurskvelden passer også til mere rutinerte spillere, som også vil ha litt oppfriskning i etikk & regler !

Kursledere vil være: Stig og Svein-Jarle

Vadsøturneringen 2012

Det ble finsk seier i Vadsøturningen 2012. Vi gratulerer.Ellers funkerte alt det tekniske rundt turneringen veldig godt, va vel ingen feil med "regnskapet" slik jeg kunne se. Noen som klager på lunch, dette vet jeg at Knut Busk allerede har gitt en tilbakemelding til hotellet om.

Alt i alt var dette en meget vellykket turnering.

På vegne av Vadsø BK takker vi alle som har stilt opp, både som spillere og som hjelpere.

Resultat

Skal det dobles?

OPPDATERT 04.11.12

Vi var 4,5 bord sist tirsdag, og med opptil 4 "faste" borte ligger vi an til 5 - 5,5 bord i vinter. Det er bra! Vi har jo også noen sovende stjerner der ute, og alle er hjertelig velkomne til Revmastua.

Sist tirsdag bivånet jeg denne "rysaren" i oversittrunden vår. Det smalt kraftig rundt bordet når meldelappene traff underlaget, og når passen endelig gikk rundt lå fortsatt kruttrøyken tjukk. Vest satt med følgende hånd:

 

Bernhard & Kåre

   

Høstturnering 2, tredje kveld 23/10

B.Iversen - K.Carlsen 68,3

B.A.Iversen - M.T.Iversen 61,7

T.Rasvik - J.Wengen 52,5

G.M.Erstad - G.Bygland 47,5

S.Korvanen - I.Dybos 41,7

S.T.Sebergsen - T.Andersen 36,7

 

Sammenlagt etter tre kvelder:

B.Iversen - K.Carlsen 62,0

B.A.Iversen - T.Sundfær 54,2

S.H.Johnsen - A.Hatlehol 54,1

T.Rasvik - S.Korvanen 53,3

B.Nilsen - G.Øien 53,3

P.Hoftaniska - J.M.Johnsen 50,2

P.T.Klogh - O.E.Tapio 41,3

O.Hansen - P.Dybos 39,8

Prosentscore, dårligste kveld strykes for hvert par.

 

NM-KLubb

Da er nm-klubber igang og Lunde hadde små problemer med¨å gå videre til 3.runde.

Motstander i 1. og 2. runde var Sandefjord1 (77-43) og Flesberg (70-27)

For Lunde spilte Arild-Sjur og Geir E Bergheim-Odd Frydenberg

3. runde spilles i januar.

Terje Lie-Tommy Skodje

Vant kveldens simultan-turnering foran Elin Moen-Rhianna Justsen. Siste pallplass til Geir Atle og ego.

Resultater finner du her.

Elin Moen- Rhianna Justsen

Vant kveldens spilling foran Geir Atle-Ronald, tredje til Anne Berit-Arve.

Resultat ligger her.

Kun 3bord ikveld

Sammenlagt finner du her.

Poenghøsten 31-10-12

Alle er velkommen Per og Gaute trenger konkuranse so nettopp du kan gjøre det surt for dem neste gang.

Gaute svever og må ned på jorda igjen  kom kom kom dere er ønsket

Rekrutt-turnering

Søndag er det rekrutt-turnering på Kongsberg. Det er påmeldt 4 bord. Håper du også kommer. Viktig at klubblederne hjelper de nye til å finne makker og melde seg på. Jeg kan også ta imot påmelding. Send meg meg mail solvi.flo@gmail.com eller ring 41489190.

Balansegang

Det var ny trekning av makkere sist tirsdag, og det høres ut til at dette har vært et artig vri på spillkveldene våre. Vi spiller i disse konstellasjonene også en tirsdag til før vi tar stilling til et lengre makkerskap for sesongen. Kanskje dette også kan skje ved trekking? Eller ved at de som har lyst stiller seg disponibel for trekking, mens de som ønsker å danne par på egen hånd gjør dette?

Det har kommet tilbakemeldinger på at det skulle vært åpnet for kommentarer under artiklene mine. Jeg får ikke dette til, og dette har kanskje noe med redaksjonsansvar å gjøre. Men har du innspill så tar jeg gjerne imot disse på mailadresse yogiblues@hotmail.com

Min makker og jeg ble sist tirsdag stilt ovenfor en vanskelig meldesituasjon, og helt ærlig er jeg fortsatt usikker på "fasit". Uansett, jeg sitter øst med kortene under, syd og vest har allerede passa når en luring i nord banker 3hj i bordet:

Hva gjør du med denne gode hånda?