Avansert søk


Høstturnering 2 - 2. spillekveld.

2. spillekveld i Høsturnering 2 ble vunnet av Arne og Lilly Tveiten.
De leder også sammenlagt. Vi gratulerer. 
Detaljert resultatliste og spillestensiler finner dere under linken:
http://bridge.no/var/ruter/html/0223/2012-10-22.htm

Klubbmesterskapet, kveld 2

5,5 bord var fasiten på antall fremmøtte i kveld, ikke værst, men vi har plass til mange flere.

Sjefen og Ole møtte Bjørn og Terje i 4 runde, her satt parrene vridd, derfor ser resultatlisten slik ut: Svein Otto og Kurt dro i land en ganske så klar seier, 2 plassen gikk til et nykomponert par for kvelden i Trygve Sætereng og Ragnar Hagelund. 3 plassen gikk til Ole og Ronny. Comeback gutta på 4 plassen Rolf Foss og Hans Hansen var også et koselig gjensyn.

Undertegnede tar til seg kritikk for at vi ikke har brukt klokke de siste gangene, men håpet mitt har altså vært at vi skal klare å spille litt radigere, selv uten at jeg går rundt å leker sjef... Espen gjorde nok en gang en flott jobb på kjøkkenet, Ståle var like sikker som banken og hjalp meg med å dublere kort for de 3 neste kveldene.

Sammenlagt i klubbmesterskapet leder nå Svein Otto og Kurt forran Bjørn og Terje, med Ronny og Ole godt plassert bak seg på 3 plass. 

Prosjektøren var ikke helt villig med oss i kveld, så i løpet av helgen skal undertegnede forske mye på hvordan dette egentlig virker slik at dette skal være helt oppe å gå neste kveld.

Velkommen tilbake neste torsdag :)

Ny nyhetsartikkel

   

2 kveld av Oktober Cup

8 bord 15 par 48 spill

 

1.     62.00 %      Jarle Melby - Hans Melby

2.     60.00 %      Leif bekkeli - Odd Hugo Knutsen

3.     56,80 %      Jan Hagen - Knut Brinchmann

4.     55,90 %      Thor Holm - Åsmund W Eriksen

5.     55.50 %      Terje Lyngbø - Odd Arne Solberg

6.     54.00 %      Jhon Grinde  - Vidar Glenne 

7.     53.85 %       Fritz Reitan - Rolf Bentzen

8.     50,25 %      Morten Olsen  - Yngvar Andersen

9.     48.35%       Tor A Lillehaug - Ole Jørgen Olsen

10.   47.55%       Per A Gundersen - Odd Hansen

11.   44.00 %      Jan Runar Andersen -Tor Lersbryggen

12.   41,20 %      Morten Langaas - Bjørn Lerstad

13.   41,05 %      Greger Dhal - Tom Pettersen

14.   38,50 %       Jorunn Hetta - Per Hetta

15.   31,30 %       Bjarne Grøstad - Odd Tveita

Martinus og Halgeir har tatt teten i andre Høstturnering etter to kvelder

Etter to kvelder leder Halgeir og Martinus årets andre høstturnering, men det er tett i teten......

 

Se alle resultatene her:

Bridge på Dagsrevyen

Ryktene seier at det blir bridge frå Cavendish i Monaco i Dagsrevyen denne helga. Siste meldingane seier at det blir i Laurdagsrevyen, men innslaget kan og bli utsett til søndag. Les meir om årets Cavendish her

Undervisning frem til jul

Undervisningen så langt har vært meget populær med 15-20 interesserte deltakere hver tirsdag før spillingen på klubbkveldene.  Knut gjør en flott jobb med dette og mange flere kunne helt sikkert hatt nytte av å få med seg dette.  Temaene er varierte og omhandler både meldinger, konvensjoner, spill og motspill.  Vi holder til i bygget ved siden av spillelokalene og starter kl.17.30 og varer ca 30-40 minutter.

Tirsdag 23. oktober blir det spilleføringer og 30. oktober blir det Cue-bids.

Her  finner dere oversikt over temaene for november og desember.  NB  -  Alle dager starter vi kl.17.30.

Bridgereportasje på NRK

I forrige lørdagsrevy var det en TV-reportasje fra den store bridgeturneringen i Monaco. Her er det intervjuer med Helness og Helgemo. Dette er to norske proffer som ikke legger skjul på hva de mener.....Spesielt Helness prater i store ord som vanlig. Ved å trykke på denne linken kommer dere til reportasjen. (trykk på "vis" og velg reportasje nr "18.bridgeproffer" for å komme rett på innslaget)

Dette er et meget spesielt intervju som kan interessere dere......jeg vet skatteetaten nå ser nøye på dette innslaget 

Terje Lie og Trond Hantveit vant velkomstturneringen

På andre plass kom Kay Robert Brastad og Tommy Skodje, foran Inge Kvalsvik og Monica Austnes.

Resultatliste

På bildet ser vi Terje og Trond.

Uke 42 ++

Da er en ny uke med klubbspilling unnagjort, og mye spennende står for tur for de som elsker det spennende og utfordrende spillet.

I morgen er det 3. runde KM-lag, Lykke til ønskes alle klubbens medlemmer som deltar der. NM-lag og seriemesterskapet står for døren de neste ukene, og vi krysser fingrene for at noen fra klubben kan vise seg frem litt skikkelig! NB! 2 nov. er det Ørje-miks, finn en makker og meld dere på - enten det kun er for trivsel og hygge, eller også for heder og ære - "å toppe lista"!

Det var få par også sist tirsdag, men vi skylder på landskamp - i kveld blir det fullt?!?
Trykk Les mer... nede til høyre for resultatoversikt uke 42.

Klubb kveld 18.10.12

 

1.S.Ovrid-O.R.Smisethfoss                     96p 66.66%
2.J.R.Strømsvåg-A.Kindsbekken             94p 64.84%
3.B.I.Lange-R.Svensli                               91p 63.88%
4.S.Ekren-J.Ovrid                                     73p 50.69%
9 par deltok