Avansert søk


Hyggeturnering på Nøtterøy lørdag 27. oktober

Tønsberg Damebridge, Tønsberg BK og Nøtterøy BK arrangerer en parturnering lørdag 27. oktober i Nøtterøy BKs spillelokaler på Borgheim.

Invitasjon til turneringen finner du her

Høsten 2012

Sjuende kveld av klubbbmesterskapet ble vunnet av Jonny og Olav med Leif og Bjørn Erik på andre plass.

Klubbmestre 2012 ble Bjørn Erik og Leif med Kurt Ove og Svein Gunnar på andre plass, nummer tre ble Oddbjørn og Jan.

Undervisningen fortsetter tirsdagene før spillestart

Mellom 15 og 25 interesserte har møtt fram tirsdagene kl. 17.45 for å få påfyll av kunnskaper om konvensjoner/meldinger, spilleføring og motspill og annen nyttig læring om vår flotte hobby.  Tirsdag 9. blir det mer om spilleføring, og programmet for resten av måneden finner du her

 

Høstturneringen

Gratulerer til Stig og Erik som tok kveldstoppen, Ole og Geir holder fortsatt unna sammenlagt, det var en feilføring i spill 19 og 20 (ført i feil rekkefølge ved et bord) dette har medført noen mindre endringer i resultatlista

BridgeMate tatt i bruk på spillekveldene

Tirsdag 2. oktober ble BridgeMate tatt i bruk for første gang.  Dette er en boks plassert på alle bordene hvor spillerne før turneringsstart taster inn medlemsnummer i NBF og senere alle kontrakter og resultat per runde.  Dataene sendes til en server fortløpende og resultatet av hver runde foreligger umiddelbart etter mottak av det siste resultatet per runde.  Vi unngår skrivefeil fra spillerne (begge parene godkjenner inntastingen på BM), punchefeil av turneringsleder, og ikke minst det tidkrevende arbeidet med å punche inn alle deltakernes navn før turneringen.  Dette skjer automatisk ved at BM fores med medlemsnumrene.

Gjennomføringen tirsdag 2. gikk meget greit, og vi retter en takk til Sandefjord BKs Morten Brændvang som sørget for at vi fikk alt det tekniske på plass.  Spillerne var meget flinke til å ta den nye teknologien i bruk, og dette hjelpemidlet vil vi nok få meget god nytte av fremover

Veteranseier til Jon og Marit

Jon og Marit vant i kveld foran Even / Jan og Flemming / Harald. 10 par stilte opp.

Turneringer i oktober og november

Disse turneringene nærmer seg : Lagturnering på Kongsberg 21. oktober, Sonemesterskapet i Asker 28. oktober, Rekrutt-turnering på Kongsberg 4. november , Sølvknekt cup på Kongsberg 18. november og KM lag 24 - 25. november i Krødsherad.  Hvis du har problemer med å melde deg på, så kan du ta kontakt med meg   ( Sølvi Flo )så skal jeg hjelpe deg med påmelding. Viktig at alle klubber får med de nye medlemmene på Rekrutt-turneringen. Flott om dere reklamerer for turneringene på klubbkveldene.

Eivind og Ivar tok siste stikk

Eivind og Ivar vant ikveld. Hvem kom på 2.plass spør du? Joda nok engang Gransheradingene Erik og Gunnar.

Erik og Gunnar har også tatt en solid ledelse sammenlagt i Klubbmesterskapet. Vi er ikveld akkurat halveis. Her er listen som viser at Per Johan og Tom er på 2. plass.

Ellers minner vi om lagturneringen på Kongsberg til helgen.

Vi glemmer vel ikke vår egen jubileumsturnering....sjekk innbydelse


Motspill er vanskelig...her kommer et eksempel:

Kurs

Høsten er her. Det er tid for å holde kurs.

 

Håper klubbene er i gang med å planlegge kurs.

 

Jeg ønsker å høre fra dere slik at jeg kan legge det på hjemmesida.

 

Hilsen Sølvi Flo     

solvi.flo@gmail.com

6. kveld Gann Open

Jan M og Jan Erik nummer en! Geir og Eli på andre, og Torild og Torleif på tredjeplass.

Heldiggriser: Bente og Jan 

Neste gang blir det spurtpremier!!!

HUSK NÆRBØGIGANTEN TIL HELGA!!!!