Avansert søk


NM klubblag og seriemesterskapet

Hei,

Da har vi gleden av å invitere til Seriemesterskapet,4.divisjon.Dette er en lagturnering som har vært meget populær,det er en hyggelig turnering som alle kan delta på.Denne turneringen spilles over to helger:
 
Første helg: 10 – 11.november
Andre helg:  2 – 3.februar 2013
 
Flesberg BK har ansvaret for turneringen og spillingen foregår på Flesberg skole og starter kl.10.00
 
Det er fri påmelding og det er ingen begrensning på antall spillere på laget men alle spillere må være medlem av en klubb i kretsen.
Det er ikke krav om spillerlisens.
 
Startkontingent er kr.2.400,- pr.lag, og denne vil bli krevet inn av kretsen.
 
Påmelding skjer til:
 
Buskerud Bridgekrets
v/Per Brekke
 

innen 25.september – husk navn på alle spillere på laget.

 

2. og 3.divsjon.
For lag i 2. og 3.divisjon trenger jeg også  navn på alle spillerne innen 25.september.3.divisjon spiller de samme helgene som 4.divisjon mens 2.divisjon spiller 2 –4.november og 8 – 10.februar.Til informasjon er spilleavgiften:
 
For 2.divisjon kr.600,- pr.spiller  pr.helg
For 3.divisjon kr.450,- pr.spiller pr helg
 
Vi minner også om at påmelding til NM Klubblag er innen 1.oktober.Påmelding skjer på nettet,se forbundets nettsider på www.bridge.no.
 
For Buskerud Bridgekrets
 

kretsstyremøte 2012-2. 28.mars 2012

Referat: kretsstyremøte onsdag 28.03.2012

Styret besluttet å utnytte bridgeopplæringen i forbindelse med festivalen i Fredrikstad for å rekruttere nye spillere til kretsens klubber. Odd Roger vil kontakte NBF for å få mer informasjon om deres opplegg samt komme med forslag til hva Ø&F krets kan gjøre.

Thor tar ansvaret for å ajourføre oversikt over kontakter i kretsens klubber.

John Martin er festivalkontakt for kretsen og vil komme med forslag til hvordan vi kan utnytte festivalen f.eks. til å reklamere for kretsens turneringer (Trav-bridge, FOSS etc.), rekruttere nye medlemmer fra kurs og nybegynnerturnering osv. Han vil holde tett kontakt med NBF.

Med mindre noen andre aktuelle lokaler kan finnes, vil KM-lag fortsatt bli arrangert på Vestby kurssenter. For seriemesterskapet er Musikkhuset på Greåker beste alternativ pga. pris. Arne undersøker terminlisten fra NBF (1. helg - 10.-11 nov 2012 og 2. helg 02.-03 feb 2013) for bestilling av lokaler.

Kortlegging til klubbene som Sven Pran har gjort fram til nå vil bli utfaset i løpet av april. Han vil fortsette å legge til de turneringene han selv leder.

Odd Roger, John Martin og Finn deltar på Organisasjonsdagene på Gardermoen 21. - 22. april.

Thor videresender til styremedlemmene invitasjon fra NBF til Bridgetinget med oppfordring til påmelding (allerede mottatt).

 

 

Åpnings turnering Hattfjelldal

Åpningsturneringen i Hattfjelldal  ble vunnet av Torstein Hatten-Torbjørn Ravlo med 58,4% På andre fulgte Roger Fagerdal-Arild Henriksen med 58% og tredjeplassen gikk til Stig Olav Bolstad-Terje Sørgjerd med 57,8%

kretsstyremøte 2012-3. 30.mai 2012

Referat: kretsstyremøte 30.05.2012

 

Odd Roger har utarbeidet en flyer med invitasjon til kurset i forbindelse med bridgefestivalen. Thor vil sende denne til klubbene med oppfordring om å spre den til så mange som mulig, også utenfor bridgemiljøet. Kan f.eks. være på kjøpesentre o.l. Forbundet vil refundere de 490 kr. som kretsen sponser hvis det blir minst 40 deltakere (19 påmeldt så langt). Vi bør forsøke å få inn artikler i lokalavisene i distriktet, gjerne med en lokal vinkling som kan gjøre det interessant for avisenes lesere. John Martin og Finn som skal delta på Forbundstinget vil også benytte denne anledningen til å diskutere og lufte ideer med deltakerne her.
Arne har utarbeidet forslag til terminliste for kommende sesong. KM-lag spilles i Vestby og starter 26.09.2012 og spilles annenhver onsdag med siste kamp 06.02.2013. Han vil sjekke med Sven Pran at datoene er ok. SM-lag 3.&4. divisjon arrangeres i Vestby 10.-11.11.2012 i Vestby og 02.-03.02.2013 i Greåker. KM-par 16.-17.03.2013 (John Martin sjekker om lokalene er ledige). Arne sjekker med arrangører av andre turneringer i kretsen slik at vi kan få en mest mulig komplett terminliste på hjemmesida så snart som mulig.

Arne ber Lars Erik gi Finn tilgang til å skrive på hjemmesiden, slik at vi får større fleksibilitet og forhåpentligvis mer og raskere informasjon der.

Kortleggingen som Nesodden BK, Kolbotn BK og Garder BK har overtatt fungerer nå bra.

Finn mangler en del informasjon i forbindelse med å registrere kretsen for Grasrotandelen, men jobber videre med dette.

 

 

Sluttresultat og runderesultater fra Minneturneringa

Her er sluttresultat og runderesultater. Jobber fortsatt med å få lagt ut spillstensiler.

kretsstyremøte 2012-4. 29.august 2012

Referat: Møte i kretsstyret onsdag 29.08.2012

 

Henning vil analysere økonomiske konsekvenser for kretsen i forbindelse med vedtak på Forbundstinget når det gjelder nye regler for kontingenter. Han vil i nødvendig grad diskutere og konferere med Karin, Trevor og Per W, og legge fram et resultat/forslag i løpet av inneværende år.
Nybegynnerkurset på festivalen ble som kjent avlyst. Fredrikstad BK har derfor påtatt seg oppgaven med å arrangerer kurs i høst. NBF/Marianne Harding har lovet at Forbundet vil komme med et nytt og billigere opplegg på neste års festival.

Thor sender ut innbydelse til KM-lag og SM-lag til klubbene etter samme mal som forrige sesong. Det er viktig at alle i styret oppfordrer sine klubber å stille flest mulig lag.

Ø&F krets er nå registrert som grasrotmottaker og noen kroner er allerede registrert.

Per Watz har informert styret om at filten på en del bridgebord er i dårlig forfatning. Vi vil se dette an når sesongen kommer i gang og om nødvendig finne en praktisk (og helst billig) måte å reparere dette på.

Odd Roger vil opprette en egen facebookgruppe for kretsen. (Denne er allerede i full virksomhet; veldig bra !).

 

 

Eurobridge 2012

Eurobridge 2012 spilles mellom sentralbanker i Europa. Turneringen arrangeres 22-23 sept. på hotell Opera i Oslo.

Resultater finner du på: http://bridge.no/var/ruter/html/0100/2012-09-22.htm

 

Mandag 17.09.12.

Seieren gikk til Tore Farbrot og Ragnar Helgesen i kveld. Vi gratulerer.

Jubileumsturnering Hattfjelldal

50 års jubileumsturnering i Hattfjelldal ble vunnet av Yngve Noren-Finn Børgesen med 63,9% På andre fulgte Bjørn Wammer-Ronny Søttar med 56% og tredjeplassen gikk til Geir E Gisnås-Anne M Gisnås med 55,3%

Gledelig med 9 bord!

Og en flott seier til Jan og Sigbjørn - gratulerer!

Resultater finner du her!